PEGAWAI-PEGAWAI PENGURUSAN AKADEMIK

26 January 2008

TINDAKAN PENTING PIHAK SEKOLAH ATAU GURU APABILA HADIR MESYUARAT KURIKULUM DAERAH

Mulai sesi 2008, Pengurusan Akademik PPD Hulu Selangor telah menetapkan perkara penting yang perlu diambil tindakan apabila guru hadir mesyuarat atau taklimat di peringkat PPD Hulu Selangor.

Jika tuan-tuan hadir mesyuarat/taklimat/bengkel/kursus, tuan-tuan akan diberikan minit mesyuarat atau minit curai. Pengetua atau Guru Besar yang hadir akan akan menerima Minit Mesyuarat atau Minit Curai. Pihak tuan-tuan dikehendaki memberikan maklum balas terhadap minit mesyuarat atau minit curai tersebut dalam masa 14 hari selepas menerimanya.

Jika Ketua Panitia atau guru-guru yang hadir mesyuarat atau taklimat mereka perlu menyediakan minit curai masing-masing. Minit curai boleh menggunakan format yang disediakan sekolah masing-masing atau format yang disediakan oleh PPD. Pada masa yang sama guru-guru perlu menyediakan sedikit catatan pada borang maklumbalas yang perlu diserahkan bersama minit curai kepada Pengetua atau Guru Besar masing-masing. Borang maklumbalas ini perlu ditandatangan oleh pentadbir sekolah, menandakan mereka telah maklum semua hal yang diterima oleh guru berkaitan. Maklumbalas ini perlu diserahkan semula ke PPD Hulu Selangor dalam tempoh 14 hari juga.

Semoaga selepas ini, harap pastikan semua guru yang hadir mesyuarat atau taklimat dengan Pengurusan Akademik PPD Hulu Selangor menyerahkan maklumat dan minit curai kepada pentadbir sekolah. Dengan cara ini akan dapat memastastikan semua bahan dan maklumat dapat disebarkan tepat dan sampai kepada guru yang berkaitan. Kita mengharapkan tidak berlaku lagi kecairan maklumat atau maklumat tidak sampai kepada orang yang sepatutnya.

Semoga pelaksanaan penyebaran maklumat ini dapat dilaksanakan dengan baik di peringkat daerah.

No comments: