PEGAWAI-PEGAWAI PENGURUSAN AKADEMIK

25 December 2008

MESYUARAT GURU PERTAMA SEKOLAH-SEKOLAH MENENGAH

Assalamualaikum...

Selamat bermesyuarat bagi semua sekolah daerah ini bagi sesi 2009. Sekolah menengah pernah mencadangkan supaya PPD turut sama dalam mesyuarat pertama di sekolah. Cadangan ini telah saya sampaikan kepada Tn PPD selepas mesyuarat di SM Sains tempoh hari. Hasil daripada itu beberapa orang pegawai yang ada kelapangan telah hadir ke sekolah tertentu.

Oleh kerana cadangan ini sudah agak lewat, adalah sukar untuk menyusu pegawai untuk hadir ke sekolah. Tambahan lagi apabila kebanyakan sekolah bertumpu mesyuaratnya pada 30 Disember 2008. Ramai pegawai Akademik yang ada mesyuarat pada tarikh tersebut, termasuk En Aznan dan Pn Hjh. Hamidah yang perlu menghadiri mesyuarat di Putrajaya.

SMK Serendah, melalui Tn Haji Halim, Penolong Kanan Akademik telah menghubungi saya dan mengundang saya hadir semasa mesyuarat guru SMK serendah pada 26 Disember 2008. Hanya satu sekolah sahaja yang mengadakan mesyuarat pada tarikh tersebut. Saya berjanji,untuk turut hadir. InsyaAllah.

Tarikh 30 Disember 2008 terdapat 10 buah sekolah yang akan mengadakan mesyuarat mereka. Adalah sukar untuk hadir dalam semua mesyuarat berkenaan. Minta maaf kepada semua pengetua dan sekolah yang tidak dapat kami hadiri. InsyaAllah tahun 2009, jika daapat dirancang lebih awal dan disusun awal, mungkin ramai pegawai yang boleh turut hadir. Pada hujung tahun begini ramai pegawai yang mengambil cuti rehat, kerana apabila musim persekolahan sudah bermula biasanya mereka sukar untuk bercuti. Saya cuba untuk melapangkan masa saya jika tiada mesyuarat dimana-mana pada 30 Disember 2008, untuk hadir di salah satu mesyuarat berkaitan. Peringkat awal ini saya bercadang untuk hadir bersama dalam mesyuarat guru SMK Syed Mashor. Walau bagaimanapun bergantung kepada keadaan semasa.

Walau bagaimanapun selamat melaksanakan mesyuarat guru sekolah masing-masing.

No comments: