PEGAWAI-PEGAWAI PENGURUSAN AKADEMIK

07 August 2008

KARNIVAL PENDIDIKAN SIVIK KEWARGANEGARAAN HULU SELANGOR

Pada 6 Ogos 2008 bertempat di SMK Bandar Sungai Buaya, telah selesai satu Karnival PSK yang dianjurkan oleh Unit Sains Kemanusiaan yang diuruskan oleh KU Sains Kemanusian Hulu Selangor, Tn Hj Sameon bin Sidik bersama-sama AJK Pelaksana yang terdiri daripada Panitia PSK daerah dan warga sMK Bandar Sungai Buaya.

Saya mewakili pihak PPD Hulu Selangor ingin merakamkan terima kasih kepada En Mohd Yusof bin Abdul dan rakan-rakan dari JPNS yang turut hadir semasa Karnival tersebut. Ucapan tahniah dan terima kasih tidak terhingga kepada semua warga SMK Bandar Sg Buaya kerana berjaya menguruskan karnival kali pertama ini. Karnival ini dianggap berjaya menarik tumpuan murid-murid dan guru yang hadir. Tahniah.

Saya percaya dengan adanya karnival seperti ini, pengajaran & pembelajaran PSK yang tidak mempunyai talian dengan peperiksaan akan dapat menarik semua pelajar dan murid untuk meminatinya. Secara tak langsung, tujuan untuk menerapkan segala nilai murni dan sayangkan negara kita kan dapat dihasilkan dengan baik.

PSK merupakan subjek yang menjadi pelengkap kepada semua anak didik kita. Kita berharap nilai tambah dalam pendidikan seperti ini akan menjadikan murid-murid memiliki nilai dalaman yang diperlukan dalam kehidupan mereka. Semoga tahun-tahun akan datang karnival ini dapat diteruskan demi kebaikan anak didik kita semua.

No comments: